Subiektywny przegląd muzyczny
RSS
niedziela, 31 stycznia 2010

Poemat Raj utracony Johna Miltona bywa dość wdzięcznym motywem inspiracji muzyków. W Rosji do tytułu tego dzieła sięgnęła heavymetalowa formacja Ария, która nagrała utwór Потерянный рай. Nagranie to promowało w formie singla wydany w 2000 roku album zatytułowany 2000 и одна ночь. Dwa lata później wersja symfoniczna tejże kompozycji znalazła się na płycie Штиль i to do niej zrealizowany został poniższy wideoklip. Co ciekawe, było to ostatnie wydawnictwo, w zapisie którego uczestniczył pierwszy wokalista zespołu Валерий Кипелов. W 2002 roku doszło do rozłamu w grupie, w wyniku którego formacja podzieliła się na dwie części - 31 sierpnia na moskiewskim stadionie Łużniki odbył się koncert, który znany jest pod nazwą Судный день (Sądny dzień). Był to ostatni występ zespołu w ówczesnym składzie, zaś następnego dnia kilku członków z wokalistą na czele poinformowało o powstaniu nowej grupy, od nazwiska frontmana nazwanej Кипелов.

piątek, 29 stycznia 2010

Każdy stara się ułożyć sobie życie według własnej wizji i oczekiwań, próbując różnych rozwiązań i wchodząc w rozmaite związki. Nie zawsze są to próby udane, choć czasem nawet po rozstaniu zdarzają się pomysły, by spróbować raz jeszcze, może tym razem coś zaskoczy. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki - jeśli ktoś mówi nam, iż czuje coś w stosunku do nas, to gdzie się podziewał/-a przez ten czas, kiedy uznał/-a, że nie jesteśmy tym kimś, kogo ta druga osoba potrzebuje? Taki punkt widzenia przedstawiają muzycy ze ska punkowej formacji Reel Big Fish. O tego typu sytuacjach opowiada utwór zatytułowany Where Have You Been?, pochodzący z wydanego w 2002 roku albumu Cheer Up!. Za wideo do tego nagrania odpowiedzialny był Randy Hackett.

poniedziałek, 25 stycznia 2010

Tytuł singla The End Of Something, który pochodzi z wydanego w 1997 roku przez formację Rollins Band albumu Come In And Burn, traktować można wieloznacznie. Przede wszystkim samo nagranie mówi o tym, iż nie należy się bać własnych strachów, lepiej jest je poznawać. W szerszym sensie, w kontekście końców, można spojrzeć na płytę, zawierającą ten utwór - krążek ten był ostatnim, nagranym przez Rollins Band przed zawieszeniem działalności. Trzy lata później Henry Rollins reaktywował formację, ale już w innym składzie, utworzonym z muzyków zespołu Mother Superior (w 2006 roku ponownie w zespole zagościli starzy muzycy, ale to już odrębna historia). Wreszcie kwestia prozaiczna - The End Of Something oraz teledysk do niego to całkiem niezłe otwarcie nowego tygodnia, moim zdaniem oczywiście.

czwartek, 21 stycznia 2010

Nadszedł czas na kolejny etap leczenia - pozbywam się stabilizatora. Nie miałem w ciągu ostatnich kilku dni zbyt wiele czasu na pisanie, ale dość szybko przyszedł mi do głowy pomysł na muzyczną ilustrację o tematyce szpitalnej. W instytucji tej - choć mającej dość szczególny charakter - toczy się akcja wideoklipu do utworu pochodzącego z czwartego studyjnego albumu formacji Garbage - nagranie to, podobnie jak cała płyta, zatytułowane jest Bleed Like Me. W teledysku, który wyreżyserowała Sophie Muller, wokalistka wciela się w rolę pielęgniarki (częściowo wzorowanej na siostrze Ratched z One Flew Over The Cuckoo's Nest). Jednak w miarę, jak rozwija się akcja klipu, okazuje się, iż Shirley Manson nie pracuje w szpitalu psychiatrycznym, ale sama jest jego pacjentką.

Nieco zmieniając temat, krótka adnotacja ku pamięci (własnej również). Kiedy już będę mógł się znów swobodnie poruszać, warto będzie pomyśleć o wyprawie do kina na It Might Get Loud: spotkanie Jimmy'ego Page'a, The Edge i Jacka White może być interesującym przeżyciem muzyczno-filmowym.

niedziela, 17 stycznia 2010

Slipknot i łagodne brzmienia? O ile połączenie to brzmi dość oryginalnie i nietypowo dla tej grupy, o tyle jej członkowie udowodnili już w przeszłości, iż delikatne dźwięki nie są im obce - choć wciąż wydawać się może (zgodnie ze stwierdzeniem, które pojawiło się w jednym z komentarzy do wpisu poświęconego Vermillion Pt. 2), iż Corey Taylor wziął do ręki zły zeszyt i tekst napisany na potrzeby zespołu Stone Sour trafił na płytę Slipknot. Nie są to oczywiście pomyłkowe zdarzenia, czego dowodem jest utwór, znajdujący się na wydanej w 2008 roku płycie All Hope Is Gone. Nagranie to nosi tytuł Snuff i zostało zilustrowane krótkim filmem przez Shawna Crahana i P. R. Browna. Główną rolę (a właściwie dwie) gra w nim wokalista Corey Taylor (co ciekawe, pojawia się bez tradycyjnej dla Slipknot maski), prócz niego występują w nim Malcolm McDowell oraz Ashley Laurence.

 
1 , 2
Pisałem o

(c) 2008 eskey

RSS icon
Ich słucham
Propaganda
Add to Technorati Favorites
web stats
Blox Maraton 2011